De stroom van het leven

flow_of_life

 

.. er is een stroom ontstaan, die warm en natuurlijk voelt. Zo’n stroom van het leven waar ik mij door laat meevoeren op een natuurlijke wijze omdat het vanzelf gaat. Een bestemd gevoel dat als warm bad en gegoten jas voelt. Het jaar lijkt al enigszins langer en ook intens onderweg, doch het jaar is nog vrij pril. Maar de veranderingen en de groei en voorspoed ontwikkelen zich snel in mijn leven. Ontzettend dankbaar ben ik daarvoor. De tijd was rijp voor echte verandering in nieuwe werkkoers. Ik ben aanbeland bij mijn uiteindelijke roeping. Talenten en vrijheid die volledig tot hun recht kunnen komen. Zo gaat dat dus als je met de stroom meegaat en het leven die dingen brengt, die eenduidig en zonder twijfel aansluiten bij de diepste kern en waar je uitgesproken voor staat. De realisatie van kwaliteiten en talenten en de aansluiting op wat zich aanbied, maakt mij diep blij. Werkbestemming gevonden, zo voelt het zonder twijfel. Ik berustte er al langere tijd in dat passie en bevlogenheid buiten werk gevonden moest worden. Maar ik heb mij vergist. Op het juiste moment kwam ook dit op mijn pad. Nooit verwacht en toch mogen ontvangen. Prachtig! De momenten die ik dagelijks deel met mensen die nog zoeken en willen vinden zijn zowel voor hen als voor mij erg leerzaam. Nooit was ik zo overtuigd van het feit dat alles op je pad komt, als je eraan toe bent. Dat keuzes maken bij volwassenheid hoort. Dat onderzoeken een weg ernaar toe kan zijn. Ik heb mij nooit laten leiden door de mening of beleving van anderen. Ik luisterde en overwoog. Maar elke keuze en beslissing kwam vanuit mijn eigen hart en hoofd. Integriteit in haar puurste vorm. Mogelijk ben ik ergens nu over de helft van mijn leven. Maar geloof mij, ik heb een onwankelbare energie om de tweede helft van dat verrassende leven nog mooier te maken. Ik doel dan vooral op het intens genieten van het kleine. De blik. De lach. De aanraking. De belofte. Het uitzicht. De warmte. Het delen. Het genieten. Het streven. Het zijn. De creativiteit. Het hart. Het lijf. Het intellectuele. Dat wat ons de mens maakt die wij ten diepste zijn. De keuzes die wij uiteindelijk maken, die het verloop van ons leven bepalen. De gevolgen die er zijn. De acceptatie. Het geloof in wat we voelen. De intentie van zuiverheid. Ergens bij gaan behoren of ergens bij willen horen. De ervaring die ons vooral leert. Het onverwachte dat ons overrompeld. De sensitiviteit van een onverwachte traan. De waarheid van stilte durven ervaren. Vooral de stilte in onszelf. En hoe woorden ons soms kunnen raken. Of klanken. Van stem. Van muziek. Ik denk dat ik een onvervalste romantica zal blijven. Met een sterk geloof in liefde. Bewust van vele vormen van liefde. Maar uiteindelijk bewust geworden van wat échte liefde voor mij betekent. Dat voel ik, nu ik de echte liefde in mijzelf heb ontdekt. Dat wat echt is blijft. Ongeacht de stroom van het leven. Stroom vooral. Voluit!

Reacties zijn gesloten.